اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تصاویر|تامین امنیت 16 منطقه سامراء در عملیات «اراده پیروزی»

نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق در عملیات امروز «اراده پیروزی»، امنیت 16 منطقه سامراء را تامین کردند.

تصاویر|تامین امنیت 16 منطقه سامراء در عملیات «اراده پیروزی»

به گزارش گروه بین‎الملل خبرگزاری فارس، تیپ 27 الحشد الشعبی و لشکر 10 ارتش عراق روز سه‎شنبه در عملیات «اراده پیروزی» موفق شدند امنیت 16 منطقه را در سامراء بازگردانند.

وبگاه الحشد الشعبی در این باره گزارش داد که نیروهای الحشد و ارتش عراق روز سه‎شنبه موفق شدند امنیت را برای مناطق « البوعبید - ابو دلف -الحمرة - البوعیسى - جمیلة المرمی - البوعکاش -البوسرهید - الکرعة - طه الفیاض -سامی عبدالنبی - الرفیعات - الخزرج -الخوالد - بنی زید-البکارة» تامین کنند و خود را به منطقه «خط اللاین» در غرب سامراء برسانند.

 

 

نیروهای عراقی و الحشد الشعبی روز سه‎شنبه همچنین موفق شدند در چهارمین روز مرحله دوم عملیات «اراده پیروزی» که از بزرگترین عملیات پاکسازی در دوران پساداعش به شمار می‌‏رود، امنیت و آرامش را برای مردم شمال بغداد و مناطق اطراف آن در سه استان «دیاله، صلاح الدین و الانبار» به ارمغان بیاورند.

پایگاه اطلاع‎رسانی نظامی عراق  در این زمینه گفت که «در روز چهارم، امنیت دیوار بغداد و جاده العبایجی تامین و 30 روستای مناطقی شمالی بغداد نیز پاکسازی شدند».

 

 

نیروهای عراقی که دو سال پیش در سال 2017 موفق به شکست داعش در این کشور شدند، برای جلوگیری از بازگشت این گروه تروریستی و نابودی هسته‎های پنهان آن، دو هفته‌ای است که عملیات پاکسازی را در مناطق بیابانی سه استان دیاله، صلاح الدین و الانبار عملیات آغاز کرده‎اند.

به گفته کمیسر حقوق بشر سازمان ملل، در حال حاضر حدود 55 هزار نفر از عناصر داعش در دو کشور عراق و سوریه مستقر هستند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول